المحتوى الرئيسى

ميدو يفتح النار على محمد عبد المنعم ويطالب الأهلي بعرضه على طبيب نفسي | المصري اليوم

04/29 02:19

فتح أحمد حسام «ميدو»،نجم الزمالك السابق، النار على محمد عبدالمنعم، مدافع الفريق الأول لكرة القدم بالنادي الأهلي، وذلك بسبب احتفاله المثير بهدفه في مرمى مازيمبي الكونغولي، في بطولة دوري أبطال أفريقيا.

ميدو: التخطيط لـ ألعاب الصالات داخل نادي الزمالك فاشل

ميدو: سامسون أكثر لاعب تعرض للظلم في الزمالك

أول تعليق من ميدو بعد تأهل الزمالك إلى نهائي الكونفدرالية

كان محمد عبدالمنعم، أحرز الهدف الأول للأهلي ألأمام مازيمبي الكونغولي، في المباراة التي أقيمت بينهما الجمعة الماضي، على استاد القاهرة، في إياب نصف نهائي دوري أبطال أفريقيا، والتي انتهت بفوز الفقريق الأحمر بثلاثية نظيفة.

واحتفل عبدالمنعم، بهدفه بطريقة اعتبرها البعض غير لائقة، مما أثار موجة من الانتقادات على مواقع التواصل الاجتماعي. وأكد اللاعب أنه لم يقصد توجيه أي إساءة لأحد، موضحًا: «تعرضت لكدمة قوية أسفل عضلات البطن. وشعرت إنه حصل جلط للجلد وفيه دم بينزف وبشكل تلقائي ونتيجة لشعوري بالألم تصرفت».

وقال ميدو، في تصريحات تلفزيونية عبر فضائية «المحور»: «أنا بحاول أفهم إيه اللي يخليك وأنت جايب جون في ماتش مهم ومفروض دي أسعد لحظات حياتك إنك تفتح الشورت وتبص جوه! إيه الحاجة اللي يتفكر فيها تخليك تفتح الشورت بعد ما تجيب جون! إيه اللي خلاك تفكر في كده».

وأضاف: «أنا مش قادر أفهم، هل الجيل ده كان بياكل حاجة وهو صغير غير اللي جيلنا كان بياكلها، المياة فيها حاجة، أنا مش قادر افهم! بطنك ايه اللي كانت وجاعك، يعني هل في لعيب كان متعور في ركبته قبل كده بعد ما يجيب جون هيبوس ركبته؟».

وتابع: «الأقبح من طريقة الاحتفال العذر اللي طلع بيه محمد عبدالمنعم، معرفش إيه الحالة النفسية إللي تخلي لعيب يعمل كده،أنا لا أطالب بعقابه ولا أحب الأذى لحد».

وأكمل؛ «أنا لو بشتغل في ملف كرة القدم بالنادي الأهلي لازم أعرض محمد عبدالمنعم، على أخصائي نفسي، لأن لا يمكن لعيب بيفكر بطريقة عادية اللي هو عنده توازن في أفكاره يبقى ده رد فعله بعد ما يسجل هدف يفتح الشورت، لا يمكن يكون ده تفكير طبيعي أنا مشوفتهاش قبل كده».

أهم أخبار الرياضة

Comments

عاجل