المحتوى الرئيسى

سالي عبد السلام لأول مرة تكشف تفاصيل علاجها المؤلم من الثعلبة (فيديو) | المصري اليوم

02/05 13:27

كشفت الإعلامية سالي عبدالسلام عن تفاصيل العلاج الذي تخضع له بعد إصابتها المتكررة بمرض الثعلبة .

آخرهن سالي عبد السلام وزوجة ويل سميت..نجمات يواجهن مرض الثعلبة (تقرير)

نشرة أخبار الفن من «المصري اليوم»:سالي عبد السلام ترد علي صورة العمرة..وسهر الصايغ تتحدث عن «الباب الأخضر»

«نبدأها بطاعة».. سالي عبد السلام تبدأ شهر العسل بـ «عمرة» مع زوجها

وقالت سالي عبدالسلام خلال لقائها ببرنامج «كلمة أخيرة»، مع الإعلامية لميس الحديدي: «كل أسبوعين أو 3 أسابيع في جلسة مدتها تلت ساعة بأخد فيها 80 حقنة في الرأس، وسن الحقنة صغير ورفيع بيوجع أكثر من الحقنة العادية، ولازم سن الحقنة يدخل في عظام الرأس عشان يجيب نتيجة مع الثعلبة».

سالي عبدالسلام: خدت 80 حقنة في الجلسة الواحدة لعلاج الثعلبة#كلمة_أخيرة@lameesh@SallyAbdalSalam pic.twitter.com/T2NwzBy60o

— ON (@ONTVEgy) February 4، 2023

وفي سياق أخر يذكر أن سالي عبدالسلام شاركت منذ أيام قليلة فيديو لها عبر حسابها الشخصي بموقع «إنستجرام»، أثناء تلقيها جسلة علاج بالحقن، تحدثت فيه عن معاناتها مع تكرار الإصابة بالثعلبة، وان هذه تعتبر المرة السابعة التي أصيبت بهذا المرض .

وعلقت على الفيديو قائلة: «المناعة للمرة السابعة في ٥ سنين.. سبحانك يا رب، يا دوبك لسه مخلصة علاج وكورتيزون، وحاولت اخس تانى وارجع اعالج شعرى من الصيف، في ٥ شهور تعافى بعد ما تتعالج تطلع تانى بالسرعة دى ودى أول مرة تحصل!».

وأضافت سالي: «٣ شهور من الضغط النفسى والعصبى ودى أول حاجة ترجع المرض ده، حاولت أمثل إنى كويسة زى ما على طول بعمل بس جسمى كل مرة بيرفض، يمثل معايا وابتلى في اكتر حاجة كنت بحبها، سبحانك يا رب لما الدكتورة تقولى في أطفال وبنات بقيت تيجى تاخد الحقن، وتقول سالى بتاخدها فرحت، قولت لعلها المنجية من الابتلاء».

أهم أخبار فن وثقافة

Comments

عاجل