المحتوى الرئيسى

فدوى عابد: كنت محتاجة فترة نقاهة بعد شخصية "دعاء" في سابع جار (فيديو) | أهل مصر

11/26 05:04

كتب : أهل مصر

تحدثت الفنانة فدوى عابد، المعروفة بـ "دعاء" في مسلسل سابع جار، عن نجاح هذا الدور الذي عرفها الجمهور من خلاله، موضحة أن بعضهم أعتقد أن شخصيتها بهذا الشكل في الحقيقة.

فدوى عابد تكشف كيف تم ترشيحها لـ "سابع جار"

وقالت فدوى عابد، خلال حوارها مع الإعلامية منى الشاذلي في برنامج "معكم منى الشاذلي" المذاع على قناة "سي بي سي"، إن ترشيحها للدور جاء عن طريق هبة يسري إحدى مخرجات المسلسل، قائلة: "أنا أصلا رسامة، لكن وأنا صغيرة كنت عاوزة أغني، ولما كبرت كنت طبعا نفسي أمثل بس.. بعد ما خلصت الجامعة وبشتغل حسيت إن عندي حاجة عاوزة اعملها في التمثيل".

وأضافت فدوى عابد: "ومرة كنت في حفلة فقابلت هبة يسري واحدة من مخرجات المسلسل وقعدنا نضحك وقالت لي ايه مش عاوزة تمثلي قلت لها طبعا قالت لي طب لو عملت حاجة في يوم من الأيام هبقى أقولك، وبعدها بسنتين كلمتني وقالت لي روحي اعملي اوديشن ففرحت جدا".

وعن تعلقها بالشخصية، قالت فدوى عابد: "شخصية دعاء استمرت معايا كتير.. كنت محتاجة فترة نقاهة بعد المسلسل على ما هي تمشي وتسيبني، لغاية النهاردة الناس فاكرة شخصيتي الحقيقية هي دعاء، ويقابلوني ويقولوا إيه ده قلعتي الحجاب ليه، عشان أنا مش محجبة، دعاء بتطلع بشعرها أحيانا يا جماعة.. ده دور".

وتابعت: "عموما أنا بحب دعاء بالرغم من كل الكلكعة والنرفذة والعصبية والتزمت اللي هي فيه.. أنا بحبها لأنها طيبة".

أهم أخبار متابعات

Comments

عاجل