المحتوى الرئيسى

صبرى فواز: أوجه التحية لياسر جلال بسبب اتقان دوره فى مسلسل الاختيار 3 - اليوم السابع

09/28 00:07

قال الفنان صبري فواز، إنه فوجئ عندما شاهد الفنان ياسر جلال في كواليس مسلسل الاختيار 3، موضحًا: "مكناش لسه بدأنا تصوير، ولما اتكلمنا قالي بعدها إن كلامي فرق معاه، وقالي أنا بصيت في وشك وشفت الشخصية وقلت لازم أركز لك".

وأضاف فواز خلال حواره مع الإعلامية قصواء الخلالي، مقدمة برنامج "في المساء مع قصواء"، على قناة "cbc": "تحية مني لياسر جلال، عمل شغل حلو جدا، وكان شايل حمل كبير، والشغل تحت الضغط بالطريقة دي بيبقى صعب". 

واستمرّ الفنان، في الحديث عن مسلسل الاختيار 3، قائلا: "لما كان في اجتماع للإخوان، وقلت مين الكاستنج العظيم اللي جاب الشخصيات دي كلها، وكل الشخصيات كانت مميزة ودقيقة للغاية".

وأكد: "بالنسبة لوثائقيات الاختيار، كنت أعلم أن الناس ستقارن بينها وبين التمثيل، ولكن أنا بشكل عام، أتعامل مع الروح في الشخصيات التاريخية والحقيقية التي قدمتها، وهو ما يختصر أمورا كثيرا وتصل إلى الجمهور، وهو ما حدث معي عندما جسدت شخصية بليغ حمدي وشخصية بن لادن وهيكل، فكرة إنك تجيب روح الشخصية بتغطي الفروقات في الشكل".

وقال الفنان صبري فواز، إنه حريص على مشاهدة أعماله الفنية، موضحًا: "ممكن مبقاش راضي، لكن بشكل عام لازم أتفرج على نفسي وأقيم نفسي، وبتفرج بعيني عشان أشوف عملت ايه وهل عملت كويس ولا لأ".

وأضاف فواز: بالنسبة لدوري في مسلسل الاختيار، ساعات كتير بقول كان ممكن أعمل أحسن من كده، وأحيانا بقول جدع لكن مش كتير.

أهم أخبار فن وثقافة

Comments

عاجل