المحتوى الرئيسى

أكرم حسني: "عندي حتة صعيدي في تربية أولادي" - E3lam.Com

01/28 10:33

قال الفنان أكرم حسني، إن أبناءه نقطة ضعفه وقد يبكي حال شعوره بالتقصير معهم، خاصة أن عمله يشغله عنهم بشكل كبير، لذلك كان يحاول التواجد دائمًا ولو بالاتصال بهم.

أضاف “حسني”، خلال حلوله ضيفًا على برنامج “حبر سري” الذي تقدمه الإعلامية أسما إبراهيم مساء الجمعة على “القاهرة والناس: “اللى بيخليني أعيط ونقطة ضعفي أولادي لو حسيت أني مقصر معاهم لأن الشغل واخدني بتأثر بده، وفي أوقات بحس فيها بالضغط وأني بعيد نفسيا ولكن بحاول طول الوقت أكون موجود ولو بالتليفون”.

وأردف أنه ليس أبًا مثاليًا لأن كلمة مثالية كبيرة، متابعا: “مع ضغطة الشغل بكون منفصل عن أبنائي وساعات بيكون وقتي كتير في الشغل، وأنا مش أب مثالي ولكن بحاول أسمعهم على قد ما أقدر وأكون أب متفتح”.

واستكمل: “في تربية ولادي عندي حتة شرقي وحته صعيدي وفي ثوابت أهلنا ربونا عليها، وعشان أعمل التوازن بين اللي اتربينا عليه واللي بيحصل دلوقتي من متطلبات العصر والأجيال الجديدة بيبقى في خناقة جوا الواحد”.

في سياق آخر، أكد أكرم حسني، أن الفنان الكبير بيومي فؤاد صاحب كاريزما كوميدية كبيرة وله حضور رباني، قائلا: “بيومي فؤاد مش بيقول إفيهات وحشة وهو عنده كاريزما وحضور مصروف بتاع ربنا ولا يجرؤ حد يقول على بيومي إفيه جل منه”.

كما كشفت عن أن مشروع فيلم “البدلة 2” كان مخططًا العمل فيه ولكن انشغاله وانشغال النجم تامر حسني عطل ذلك، ولكن التواصل مستمر بينهما من أجل تنفيذ الجزء الثاني من الفيلم.

وأشار إلى أنه يحب الاستماع إلى المهرجانات واغاني الراب إلا أنه يميل إلى المهرجانات أكثر، متابعا: “بسمع الراب والمهرجانات ولكن المهرجانات أكثر، وأكثر مهرجان معلق في دماغي سالكة وكمان بحب قعدة البيت والأكل الكثير”.

أهم أخبار مصر

Comments

عاجل