المحتوى الرئيسى

10 تصريحات لـ ياسمين عبد العزيز قلبت السوشيال ميديا - اليوم السابع

12/09 15:39

استضافت الإعلامية منى الشاذلى النجمة ياسمين عبد العزيز فى برنامجها "معكم" الذى يذاع على قناة cbc، فى أول ظهور لها بعد تعرضها لوعكة صحية كبيرة منذ عدة أشهر، وتحدثت ياسمين عن تفاصيل خوضها للعمليات التى أجرتها والمواقف الصعبة ورحلة مرضها والأسرار التى أفصحت عنها خلال لقائها، تسببت فى تصدرها تريند جوجل والسوشيال ميديا ومن ضمن التصريحات المهمة التى قالتها ياسمين هى:

1- رحت للدكتور قولتله عاوز أعمل العملية بعد مسلسل (اللي مالوش كبير) ومن وقتها مشفتش يوم انبساط وجالي مرتين كورونا ففي شهرين أجريت 4 عمليات منهم عمليتين في يوم واحد وبعدها دخلت في أزمتي الصحية.

2- العملية كنت داخلة أعملها عند دكتور النسا اللي ولدني في بنتي فأنا عندي أكياس من وأنا عندي 16 سنة وهي منتشرة عند بنات كتير.

3- عملت العملية دي حوالي 5 مرات وكنت بدخل أعمل العملية ومحدش يعرف حاجة عني وأعود لشغلي عادي فأنا تأقلمت على الأكياس والآلام بتاعتها بقت صاحبتي وأعيش وأتعايش معها.

4- بعد ما القولون بتاعي اتخرم وقالولي لو معملتيش العملية كمان ساعة هموت كنت حاسة إني مش هطلع من العملية وقولت لاخويا الكبير (خلي بالك من ياسمين وسيف) لاني فعلا حسيت اني داخلة مش طالعة.

5- سافرت سويسرا وأمعائى برة جسمى ودرجة حرارتى 39.

6- فضلت شهر مصدومة ولا بضحك ولا بعيط من الصدمة.

7- طلعوني من العملية على العناية المركزة وكان راكب خراطيم في انفي وفمي وبطني وكالونات في رقبتي وجلست في العناية المركزة 5 أيام واللي بيدخولولي كانوا حاسين اني خلاص والدكاترة قالوا ادعولها دي بتعيش اليوم بيومه.

8- أحمد العوضي أما نزل بوست مرضي الناس دعيتلي ويوم عرفة كان فارقًا لي والناس كلها دعيتلي وكأن الدعاء كله كان من نصيبي، واتحسنت حالتي ونيفين صاحبتي قالتلي وأنا في العناية المركزة هدعيلك.

أهم أخبار فن وثقافة

Comments

عاجل