المحتوى الرئيسى

«كنت جثة هامدة».. إيمان الحصري تروي أصعب موقف في رحلة مرضها (فيديو) | المصري اليوم

12/07 03:03

تحدثت الإعلامية إيمان الحصري، عن فترة مرضها في أول ظهورإعلامى لها بعد شفائها، من أزمتها الصحية التي مرت بها على مدار 7 أشهر، أجرت خلالهم 7 عمليات جراحية.

«كانوا بيمهدوا لبنتي إني هموت».. إيمان الحصري تروي أصعب لحظات حياتها (فيديو)

7 عمليات خلال 21 يوما.. لأول مرة إيمان الحصري تروي تفاصيل مرضها (فيديو)

وقالت «الحصري» في لقائها ببرنامح «صاحبة السعادة» الذي يذاع على شاشة DMC: «أصعب يوم فاكرة تفاصيله لحد دلوقتي يوم نقلي من عناية لعناية ودا صعب جدا أنك تنقلي حد من عناية لعناية وكان دا من أصعب التجارب إلى مريت بيها».

وأضافت: «طول الوقت كنت بسمع عن ناس بتتألم من المرض لكن دلوقتي أنا عرفت بقيت لما حد دلوقتي بيتكلم عن المرض خلاص أنا فاهمة نفسياً وجسدياً، الناس دي فيها أيه وعايشة أيه».

وتابعت: «كان شكلي على السرير في العناية يقول أني مش موجودة ولكن أنا كنت بسمع كل حاجة وقول إنه صعب، وشكلى من كتر التعب جثة هامدة».

وقالت «الحصري»: «الدكتور خرج قال لاخواتي انا خلصت كل حاجة معاها أدعولها، فا دي كلمة قاسية جداً، قالهم إحنا خلصنا الطب معاها ادعولها، وهو الطيبب يقصد أنه خلص أخطاء الطب كلها، مش لاقيين أي أخطاء تانية يعملوها بس الحمد لله».

وأضافت: «أنا كنت بين السماء والأرض ومش حاسة بحاجة، أنا قعدت في العناية المركزة كتير، وبسبب أخطاء العملية البسيطة في القولون والأمعاء، حدث لي تسمم في الدم».

أهم أخبار مصر

Comments

عاجل