المحتوى الرئيسى

ربيع الحسيني لشريف عامر: رجلك غرزت في الطين ومرعوب ومهتز | أهل مصر

12/04 16:01

كتب : إسماعيل فارس

شن الكاتب ربيع الحسيني هجوما شديدا على الإعلامي شريف عامر بعد استضافته لشاب يدعى يوسف سوستة صاحب مهرجان "شيماء" خلال برنامج "يحدث في مصر"، على قناة ام بي سي مصر.

وقال ربيع الحسيني عبر حسابه على موقع فيس بوك:"استاذ شريف.. أنا من عادتى أى موضوع ماتكلمش فيه أكتر من بوستين.. بس ردك هايخلينى ارد أسمع يا (شريف) انت اللى اعصابك مشدوده مش أحنا.. انت اللى رجلك غرزت في الطين للمره التانية.. المره الأولى فى موضوع فبركة حكاية المحلل.. أنت اللى مرعوب ومهتز.. مكنتش متوقع أن الشعب ده واعى.. ومش هايسكت.. وبتقول أن عندنا بعض التعالي، ايوة يا حج بنتعالى وهنتعالى على اى مخلوق يحاول يسحب هويتنا من الرقى الفنى إلى العشوائية".

وتابع:"ماهو مش هاتجيب اللى بيسمع أم كلثوم وتقارنه باللى بيسمع بيكا وشيكا وفرعون وشطه وسوسته.. وبتقول أننا بنتجاهل عصر مختلف.. تقصد الفضاء الإلكترونى. طب ما داخل الفضاء الالكترونى..وبتقول محدش شاف الحلقة.. معلش كونك تستضيف سوستة ده ف حد ذاته جريمة إعلامية.. لماذا لم تستضيف مطربى احتفالية طريق الكباش؟، وأن كان زى ما بتقول الكلام بعيد عن ان فيه مؤامرة.. لا هو فيه مؤامرة.. من ساعه ما لبستونا الوهابية وخلعتوا وصدرتوا لبلاد كفيلكم كل فنوننا الأصيلة من أغانى وافلام ومسرحيات للقمم المصرية.. ايوة مؤامرة طالما بتطلبوا مننا الاختيار ما بين السيء والاسوأ".

صلاح عبد الله

صلاح عبدالله يعلن سلبية مسحة كورونا.. وإصابة ابنته وزوجته

دوللي شاهين

دوللي شاهين تشن هجوما حادا على فنانة شهيرة: عاملة مليار عملية تجميل

صلاح عبد الله

صلاح عبدالله يثير قلق جمهوره: صاصا مش حِملك ياكوفيد

أهم أخبار كورونا

Comments

عاجل