المحتوى الرئيسى

حاسة العلاقة بينك وبين جوزك بقت جافة؟ اعرفي 8 طرق تخصيص وقت للرومانسية رغم انشغالك

12/01 01:35

آخر مرة قضيتي فيها وقت رومانسي مع زوجك إمتي، مش مجرد سهرة علي العشا أو فستان وشموع، لكن هنا المقصود كوقت لطيف مع بعض حتي لو فيه جهد فبيكون الوقت ده حلو أوي مع الشخص اللي بتحبه، أفضل وقت إنك تراجعي ترتيب الأولويات في علاقتكم والحديث اللي بيكون في علاقتكم، لان الحياة صعبة وفيها تحديات وجنون كتير، عشان كده علي حسب الخبرة في الحب والحياة شوية نصايح هتفيدك في علاقتكم سوا، اعرفي 7 طرق تخصيص وقت للرومانسية رغم انشغالك

حاسة العلاقة بينك وبين جوزك بقت جافة؟ اعرفي 8 طرق تخصيص وقت للرومانسية رغم انشغالك

1- فضي وقت بعيد عن الموبايلات:

أثناء ماتكوني مع شريك حياتك لأن من المنطقي إنك تقفلي تليفونك بتكون خطوة مهمة عشان تحققي بيها الرومانسية، فهيكون فيه فرصة أكبر للرومانسية حتي في اللحظات العادية.

دوري علي 3 حاجات بينكم حسيت فيها بالامتنان مع شريك حياتك وشاركتيها معاه سواء كان في الشغل او تنظيف البيت أو الاهتمام بالأطفال، مدحك للي بتحبيه بيزود الإيجابية في علاقتكم فتمهد الطريقة للرومانسية بشكل طبيعي أكتر.

دوري على حاجات تحسسكم بالامتنان لوجود بعض

6- اعملي جدول زمني مشترك بينكم:

اعملي جدول زمني مشترك بينكم يخصص وقت للعمل في صيانة العربية، البحث عن احتياجات البيت وغيرهم من المناسبات العائلية والوقت الرومانسي اللي بينكم حددوا جدول عشان لو حد فيكم مشغول وميحصلش مشكلة في العلاقة أو عجز في حياتك الرومانسية.

7- كل واحد فيكم بيكون له روتين حدد غير مرن، عشان كده حاولي تخليه يشاركك روتينك علي سبيل التغيير والاختلاف، فكري في حاجات مختلفة تعملوها مع بعض زي التسوق أو الطبخ أو الغسيل.

أهم أخبار مرأة

Comments

عاجل