المحتوى الرئيسى

جد يهتك عرض حفيديه في بنها بمساعدة زوجته.. قدمهما قرابين للسحرة

10/21 23:35

10:59 م | الخميس 21 أكتوبر 2021

«هددها بالقتل إن أخبرت والدتها».. قصة هتك عرض طفلة الدقهلية من محفظ قرآن

من السوشيال ميديا ما قتل.. حكاية «جيهان» من التشهير والشروع في هتك عرض إلى البراءة بعد 3 سنوات

3 طرق لإثبات هتك عرض «طفلة البامبرز».. المجرم لن يفلت من الطب الشرعي

كاميرات المراقبة «كلمة السر» في كشف غموض هتك عرض فتاة بوسط الشارع

ولم تكتشف الأم، هند جمال عبد الرحمن، الواقعة إلا بعد مرور عامين على الواقعة، وسط سلبية والدهما، حتى لا يخسر أباه، وتهديدات باقي أفراد العائلة له.

لحظات أشبه بالصفعة على وجه الأم، بعد رؤيتها بما حدث مع طفلتها، لتقرر فضح الأمر: «جوزي مصدقنيش، لكن حماتي قالتلي خلاص لو خايفة البنت مش هنقعدها مع جدها تاني، وإنتي فاهمة غلط، والبنت أمانة معايا أنا».

ولم تسر الأمور على ما يرام، فقد هاجم الروماتيد الأم، الذي جعلها طريحة الفراش، بسبب تدهور حالتها، لا تستطيع خدمة أطفالها، أو حتى نفسها، تاركة أطفالها مع جدتهما أمانة في يديها: «كنت بسيب لها البنت وأخوها سنة ونص، وأنا عند الدكتور وضامنة إن حمايا في الغيط، لكن مع الوقت اكتشفت إن الاعتداء على البنت والولد كان بمساعدة حماتي كمان». 

صمت الطفلة ورعبها المستمر، بل فقدانها للكلام، بات يثير رعب الأم التي حاولت سؤالها مرارًا وتكرارًا ولكن دون جدوى: «مش عاوزة تقولي حاجة وتصرخ وتقولي هيموتوني، قلتلها هجيب البوليس والشيخ يعرف منك بالعافية، فضلت تلطم وتقولي جدو بيعمل فيا أنا وأخويا حاجات وحشة، وتيتا بتحط إيديها على بوقي لما بصرخ».

صدمة أخرى تلقتها الأم، بعدما اكتشفت الحقيقة طيلة العامين السابقين: «نزلت أفتح راسه وسط عياله ومراته وضربني وطردني، ولاقيت جوزي بيقولي خلاص البنت مفقدتش عذريتها، عديها ولو حصل حاجة تاني أنا هتصرف، روحت سبت البيت وخدت عيالي معايا».

تفاصيل مؤلمة سردتها الطفلة لوالدتها، دفعت الأم للإبلاغ عن الواقعة فورا، وفقًا لما ذكرته لـ«هُن»: «قالتلي يا ماما لما كنتي بتنامي أو تروحي للدكتور، جدو ياخدنا ويعمل حاجات وحشة، وعورني مرة وتيتا مسحت الدم وقالتلي إوعي تقولي لأمك هتموتي، ولما كنت أصرخ تحط إيديها على بوقي، وبيعمل كدة في أخويا كمان».

حسرة وصدمة، انتابت الأم التي باتت تبحث عن الدوافع وراء الجد، وأسباب أفعاله المشينة: «جايب كتب سحر من 32 سنة من العراق، وبيقدم قرابين للسحرة، من خلال الاعتداء على محارمه من الأطفال.. ده اللي عرفته من قرايبه، وسبب اللي بيعمله ومراته بتوافقه وتساعده عليه». 

أهم أخبار مرأة

Comments

عاجل