المحتوى الرئيسى

رسالة شريف مدكور لـ "الشامتين" في حريق مسرح بمهرجان الجونة - E3lam.Com

10/13 16:47

انتقد الإعلامي شريف مدكور تعليقات البعض السلبية، حول الحريق الذي نشب صباح اليوم الأربعاء، في مسرح داخل مكان إقامة مهرجان الجونة السينمائي.

كتب “مدكور” منشورا على حسابه عبر موقع فيسبوك قال خلاله: “بالنسبة للناس اللي شمتانة في الحريق اللي حصل في مهرجان الجونة.. انت عارف في كام عامل وفني وسواق بيستفيد من الشغل في المهرجان ده؟ عارف كام بيت مفتوح ورزق بييجي للناس اللي شغالة هناك! تحب لما يحصل في شغلك حريقة الناس تتريق وتشمت فيك؟!”.

في سياق متصل، كانت قد علقت الفنانة بشرى على نشوب حريق منذ قليل، بمسرح المهرجان، المقرر إقامة حفل افتتاح دورته الخامسة غدا الخميس، وقالت: “طبعا إحنا اتخضينا من اللي حصل بس الحمد لله المسرح سليم وكل حاجة سليمة في الجانب اللي فيه الفعاليات الرئيسية للمهرجان”.

وجهت بشرى الشكر لرجال الإطفاء والدفاع المدني، قائلة: “وبشكر كل الناس اللي بتساعد وكل الناس من عمال الجونة اللي ساعدت في إخماد الحريق”.

ذكرت أنه لا يوجد أي خسائر بشرية، مضيفة: “أنا كنت في المستشفى بنفسي والحمد لله مفيش”، مشيرة إلى أن: “المهندس سميح ساويرس أعلن إن المؤتمر في موعده الساعة 4 مساء اليوم الأربعاء على قناة ON”.

أكدت أن الفعاليات الرئيسية كلها لن تتأثر والرعاة متفهمين جدا للموقف ويحاولون المساعدة.

أهم أخبار فن وثقافة

Comments

عاجل