المحتوى الرئيسى

خصم 28 ألف جنيه على ثلاجة يثير جدل رواد مواقع التواصل: «ليه بتكسبوا كام؟»

09/28 20:45

08:43 م | الثلاثاء 28 سبتمبر 2021

عرض أجمد ثلاجة في مصر

أحمد كريمة: تزوجت دون ثلاجة وبوتجاز وتلفزيون.. ورفضت الاستدانة لشرائها

تسبب التسمم الغذائي.. 7 أخطاء قد تجعل ثلاجة المنزل خطرا على حياتك

بسبب الحظر و"ملل كورونا".. ثلاجة تحقق شهرة كبيرة لممثلة فلسطينية

امرأة متوفية تعود للحياة داخل ثلاجة المشرحة

وجاء إعلان المول التجاري عن الثلاجة: «فاكرين أجمد تلاجة في مصر؟ اللي كانت بـ78 ألف جنيه دي؟.. عملنالك عليها عرض وأخيرًا هتعرف تشتريها.. ملكش حجة.. أقل سعر في مصر.. الخصمa href='/tags/184436-%D9%85-28'>م 28500 جنيه»، الإعلان الذي أثار السخرية في تعليقات المتابعين.

وجاءت تعليقات المتابعين الساخرة من العرض الذي وصفه البعض بأنه لا فرق بين السعر قبل وبعد الخصم، فالحالتين السعر غير مناسب: «إحنا مش شحاتين يا بيه رجع تمنها الأصلي كدا كدا مش هنشتريه»، «ودي بيتحط فيها نص ليمونة في الباب» «والله ما قصرتوا»، وفي تعليقات أخرى «مالقتوش حد يشتريها» «الواحد عجز قوي أروع ثلاجه على أيامنا كانت بـ3500»، بينما جاء تعليق آخر «ودي الأكل مش بيخلص منها ولا ايه» «أنتو أكيد بتحبو الهزار الناس هتلاقوها الصبح بتضرب بعض عليها ما هوه مفيش حجة» «إزاي تفوتي العرض الجامد دا ايه الاستهتار دا» «دي عشان ننام فيها براحتنا في الصيف»، «كل دا خصم أومال بتكسبوا كام». 

التعليقات الساخرة من المتابعين دفع الصفحة المسئولة عن المول التجاري للمشاركة بالرد أيضًا الذي جاء: «العملا مش مصدقين الخصم اللي عاملينه.. طبعًا مفيش هامش ربح بالرقم ده ولا حاجة هو مجرد عرض خاص يعني السعر نازل من الشركة نفسها». 

أهم أخبار مرأة

Comments

عاجل