المحتوى الرئيسى

تغيب طالبة جامعية أثناء عملها بمحل ملابس في طنطا

09/15 18:25

تصدر هاشتاج «وسام اختفت» منصات السوشيال ميديا، بعد تغيب فتاة عن أسرتها في مدينة طنطا أثناء عودتها من العمل في إحدى محلات الملابس.

يقول أهالى طنطا فى منشورات متداولة تحت الهاشتاج: «هى طالبة بكلية تربية رياضية ومقيمة بقرية فيشا سليم، صاحب المحل قال لأختها اطلعي هاتي شماعات من فوق طلعت مغابتش دقيقتين ونزلت لقيته اختفي وأختها اختفت مش موجودة، كلمته وقالتله أنتو فين وسام مش موجودة قالها معرفش خلاص هخلص وارجع وبعد ساعة فضلت ترن عليه لحد ما رد تاني وقالها اقفلي وامشي زعقت معاه وقالت له أختي مش لقياها تعالي عشان أشوفها، قالى خلاص هخلص وارجع وبعدها قفل الموبايل ومظهرش إلى الآن».

وأضافوا: «نتهم صاحب المحل ويدعى محل السير يس باختطاف أختها وبنطلب من الجميع المساعدة في نشر صورهم لرجوع وسام لأهلها».

وقال أهالى طنطا خلال منشوراتهم: «ساعدونا حتى نوصل إلى وسام مع العلم أنه تم تحرير محضر بالواقعة رقم 8660 لعام 2021 إدارى أول طنطا».

كان اللواء هاني عويس، مدير أمن الغربية، تلقى إخطارًا من العميد عمرو الحو مأمور قسم أول طنطا، بتقدم أسرة فتاة تعمل في محل ملابس بشارع النحاس ببلاغ باختفائها، وتدعى "وسام. أ. ع. ز" طالبة بالفرقة الرابعه في كلية تربية رياضية، ومقيمة بقرية فيشا سليم دائرة مركز طنطا، وقبل انتهاء العمل قبل صلاة العشاء اختفت، وتبين أن شقيقتها تعمل معها بنفس المحل ووقت اختفائها كانت في الطابق الأعلى لإحضار ملابس لتعليقها.

أهم أخبار مصر

Comments

عاجل