المحتوى الرئيسى

فلاش باك.. الفيديو المتسبب في الحكم على حنين حسام: افتحي الكاميرا من أوضتك

06/22 13:49

01:48 م | الثلاثاء 22 يونيو 2021

حنين حسام تنهار في أول رد بعد الحكم عليها: أمي هيجيلها جلطة

شاركت في مهرجان حسن شاكوش ودعمت حنين حسام.. مواقف أثارت بها ياسمين رئيس الجدل

من هي حنين حسام إحدى ضحايا مودة الأدهم؟

قبل محاكمتها بتهمة الإتجار في البشر.. رد فعل غريب من حنين حسام

وسرعان ما ظهرت الفتاة التي تغيبت عن الحكم، وهي تستنجد مطالبة بإعادة محاكمتها، والرحمة بها، قائلة: «أنا معملتش حاجة أمي هيجيلها جلطة ومستقبلي هيضيع».

وعلى الفور تفاعل بات رواد مواقع التوصل الاجتماعي مع المقطع، بين المتعاطف معها وبين مؤيد للحكم بكونها دعت الفتيات القاصرات لأعمال مُخلة في مقطع فيديو، كان سببًا في إلقاء القبض عليها.

ويعود الفيديو إلى إبريل 2020، حيث أطلت الفتاة في مقطع مقتضب مدته 3 دقائق، وهي تطلب من متابعيها وخاصة الفيتات، عمل فيديو «لايف» على تطبيق «لايكي» مقابل أموال كثيرة، وقالت في الفيديو: «أنا عارفة إن عندكوا مشاكل مادية، أنا عملت وكالة على لايكي مسكت ورقها وإدارتها، أنا اللي هكون في الجروب، أنا عايزة الجروب بنات بس، مش عايزة أي ولد عشان ده أكل عيش ناس».

وفصلت مواصفات الفتيات التي ترغب فيهن ليحصلن على أموال مقابل كل «لايف»: «ميقلوش عن 18 سنة، المفروض إن حضرتك مذيعة في أبلكيشن، يكون عندك نت وإضاءة كويسة»، وأكملت: «اللايف بيكون فورمال، مينفعش تخرجي بأي لبس خارج، أنا مبحبش الحال المايل، مفيش تجاوزات، ومفيش قلة أدب».

وأكملت: «أنا مش هكون عايزة 100 بنت قالعين ملط، لا، 20 بنت من غير كده أحسن، التارجت مش كل الناس هتتساوى ببعض، كل حاجة ليها قبضها وحسب المشاهدات، من أول 36 دولارا لحد 2000 و3000 دولار».

نرشح لك

أهم أخبار مرأة

Comments

عاجل