المحتوى الرئيسى

ابنة أحمد راتب تتذكره بهذه الرسالة المؤثرة: وجودك كان أمان وسند

06/14 11:37

11:32 ص | الإثنين 14 يونيو 2021

ابنة أحمد راتب في ذكرى ميلاده: «لما بشوفه في التلفزيون ببقى نفسي أحضنه»

حكاية غناء الراحل سمير غانم في زفاف حفيدة شقيقته: «يا ليل طول شوية»

آخر ما دونه الكاتب الراحل أحمد مدحت عن أمه: وحشتني جدا

من هي زوجة خالد صالح.. قال عنها الفنان الراحل: «وراء كل رجل عظيم امرأة أعظم»

رغم رحيل الفنان أحمد راتب قبل قرابة الـ5 أعوام، لكن الفراق ما زال يؤلم قلب ابنته، التي تذكرته برسالة مؤثرة عبر حسابها الشخصي على تطبيق تبادل الصور والفيديوهات «إنستجرام»، ونشرت له مجموعة من الصور من أعماله الفنية.

وأرفقت لميس ابنة الفنان الراحل أحمد راتب قائلة «بابا حبيبي، أنت وحشتني أوي.. مش قادرة أوصفلك الحياة من غيرك عاملة ازاي.. بركتها قلت والفرحة مبقتش زي زمان.. وجودك كان أمان وسند وضهر.. الله يرحمك ويكرم مثواك يا من كنت تحمل همي وتكرمني.. نم مطمئنا في رحاب الله وكنفه».

وقبل أشهر وتحديدًا في يناير الماضي، كانت ذكرى ميلاد الفنان الراحل أحمد راتب، وقتها، تحدثت ابنته «لميس» لـ«هن» عن جوانب إنسانية في حياة والدها، قائلة: «طلبنا منه يسيب الفن عشان يقعد معانا من كتر ما كان بيوحشنا، لكن كان دايمًا بيدينا وقتنا ويقعد معانا ويسمعنا، عمره ماعمل مشهد يخجلنا وكان بيحب الفن لحد قبل الوفاة بأسبوع». 

واستطردت «لميس»: «مبقتش أقدر أبص في الصور كل يوم بيعدي كأنه أول يوم عليا وهو بعيد، مبقدرش أشوف مشهد مؤثر ليه خصوصًا لو عن الأبوة.. لما بشوفه في التلفزيون ببقى عاوزة أخرجه وأمسكه في ايدي أحضنه، وأقوله أنت لسة عايش». 

أهم أخبار مصر

Comments

عاجل