المحتوى الرئيسى

بسبب محمد سامي.. مشادة كلامية بين ريهام سعيد ومجدي الهواري (التفاصيل) | المصري اليوم

05/15 14:20

شهدت منصة موقع فيس بوك، مشادة كلامية بين المخرج مجدي الهواري والإعلامية ريهام سعيد بسبب المخرج محمد سامي، على خلفية إعلان الشركة المتحدة للخدمات الإعلامية عن وقف التعامل معه بعد الانتقادات الواسعة التي نالها مسلسل «نسل الأغراب».

بعد قرار «المتحدة» عدم التعامل معه .. محمد سامي يعود لتصوير «العميل صفر»

بسبب محمد سامي.. مشادة كلامية بين ريهام سعيد ومجدي الهواري (التفاصيل)

بعد استبعاده.. أول تعليق من محمد سامي على النهاية الدموية لـ«نسل الأغراب»

القصة بدأت حين شارك «الهواري»، الجمعة وبعد ساعات من نشر بيان «المتحدة» متابعيه عبر حسابه الرسمي بموقع فيس بوك منشورًا كتب من خلاله: «عارفين المثل اللي بيقول؛ لا يصح إلا الصحيح! ولا ايه ؟»، ليستنتج البعض بأنه يشير إلى رضاه عن موقف الشركة المنتجة لمسلسل «نسل الأغراب».

حصل منشور مجدي الهواري على تفاعل كبير من قبل متابعيه، الذي أبدى أغلبهم موافقته في الرأي مع مجدي الهواري في حالة صحة توقعه لسبب كتابة المنشور.

علقت ريهام سعيد على المنشور من خلال حسابها الشخصي، مبدية اعتراضها على مضمونه دون الإشارة إلى اسم الزميل بشكل صريح، قالت: «بس مش انت إلى تكتب البوست ده لانه في الاخر زميل والزملاء يقفوا جنب بعض مش يشمتوا في بعض».

ورد «الهواري» على ريهام سعيد من خلال التعليقات قائلًا: «مين الاخر!! ومين الزميل!! ومين اللي بيشتم!! اعتقد كلامك لحد تاني!! وفي مكان تاني !!،رغم اني مش محتاج ابرر»، مضيفًا «ولكن !انا سمعت الخبر من التعليقات. ومش مضطر أبدأ اقول المقصود الحقيقي بالبوست».

أوضح: «اعتقد ان حلفاني يكفي، ومش مضطر كمان ابرر. لاني اعتقد اني حر في ماادونه على حسابي الشخصي، انا مش هخش ابدا في النوع ده من التريندات لاني مش من المدرسة ديه خااااالص ولا الناس اللي بتعمل كده حتي هتلاقي متابعيني واصدقائي شبهي ومحترمين كده وكمان ولا محتاج شهرة مثلاً وتاريخي يشهد على احترامي للجميع ومن الجميع، تحياتي».

واختتم: «هتلاقي ناس تانية في اكونتات تانية عايزة لقطة وماشين مع التريند، مش هنا! ولا انا، نقطة».

أهم أخبار مصر

Comments

عاجل