المحتوى الرئيسى

إشادة بزوج سيدة مصر الجديدة بعد مطاردته للمتحرش: لما تتجوزي راجل بجد

05/12 01:42

11:00 م | الثلاثاء 11 مايو 2021

سيدة مصر الجديدة تتعرض للتحرش من عامل ديلفري

في ليلة 27 رمضان.. سيدة تتعرض للتحرش من عامل دليفري عند باب بيتها

بيبي الخضري عن فيديو التحرش بها في شوارع الكويت: حقيقي مش تمثيل

بطلة مصر لكمال الأجسام: «التحرش مالوش علاقة بألعاب القوى.. ديه عقدة نقص»

بعد «واقعة التحرش».. منة عبدالعزيز تغير ملامحها بـ«شعر وحواجب شقرة» صور

«في وسط كل القرف ده أهم حاجة في كل ده ممتنة أد الدنيا لأحمد وصحابه 5 رجالة حقيقيين وقفوا في ضهري ورغم النار اللي كانت جوا أحمد وأنه عايز يقتل الواد ده احترم رغبتي هو صحابه إني مش عايزة حد يمد ايده عليه.. احنا مش كدة.. وكان كل همهم إن حقي يجيلي بالطريقة اللي ترضيني مش ترضي غضبهم كرجالة من اللي حصل»، هكذا عبرت السيدة «لقاء» عبر حسابها على «فيس بوك»، عن امتنانها لزوجها وأصدقائه.

وبمجرد نشر «لقاء» لروايتها التي لاقت تفاعلا كبيرًا من رواد «فيس بوك»، في مشاركتها بالنشر عبر حساباتهم، بينما لموقف الزوج الذي ساند لزوجته نصيب من الشكر والفخر بوقوفه بجوار زوجته، والإصرار على أخذ حقها بالقانون.

ولاقت القصة تفاعل كبير وكانت من بين التعليقات: «حقيقي أنت بنت جدعة وجوزك راجل والرجال قليل»، وفي تعليق آخر: «لما جوزك يبقي راجل ويجيبلك حقك.. التحرش جريمة»، وفي تعليق ثالث لفتاة أخرى: «أبكتني اللهم أحفظها وأحفظ زوجها وأجعل ما بينهم مودة ورحمة اللهم أرزق جميع رجال المسلمين الرحمة وأرزق جميع بنات المسلمين الزوج الصالح».

وفي تعليق لفتاة تدعى فاطمة أمين: «ما ضاع حق وراءه مطالب.. مفيش عيب في أن واحدة تعمل محضر تحرش أصلًا»، بينما عبرت آية عامر عن خوفها مؤخرًا من قضايا التحرش: «مؤخرًا جالي غير طبيعي من أن افتح للديلفري وأنا لوحدي.. بيجي في بالي حد يدخل البيت يفكر يعمل فيا حاجة».

أهم أخبار مرأة

Comments

عاجل