المحتوى الرئيسى

شيرين في دعوى خلع: ”جوزي ملحد وعايز يشرب بنتنا حشيش” | هموم الناس | جريدة الطريق

12/02 00:20

"زوجى بيجبر بنتي اللي في سن المراهقة على شرب الحشيش، واما بقوله  حرام اللي بتعمله في بنتي بيضربني ويهيني".. بهذه الكلمات قدمت شيرين الخلع من زوجها أمام محكمة الأسرة بمصر الجديدة، مضيفة "زوجى ملحد وبيسب ربنا وهو مسطول، بيمارس الزنا ويشرب الخمر زي المياه".

وقالت الزوجة فى دعواها: " تزوجنا وبعد سنة بدأ يتحول بعد ما تعرف مجموعة مدمنين، كان تصرفاته تزداد غرابة يوما بعد يوم ، لحد ما أنا جبت آخرى منه، وملقيتش حل غير المحكمة هي اللي هتحلني منه ومن جبروته، أنا عمري ما تخيلت مرة انى اتجوز واحد بالشكل ده أنسان غير طبيعي في تصرفاته وفي حياته".

اقرا أيضا: ريحة الموت على وش الحيطان.. الطريق في بيت ”عريس كرداسة”.. الأم: ”كان نفسي يا عيد أفرح بيك قبل ما أموت

وأضافت الزوجة في دعواها : " زوجي بقى ملحد، وبيتصرف زي المجانين، وبيقول لي أن الانتحار طقس يجربه من وقت للآخر حتى يتخلص من أحزانه وإذا عاش بعدها سيكون قد ولد بشكل جديد".

اقرأ أيضا: جريمة في بطن الجبل.. سر حرق شاب لجده حيًا في 15 مايو

وأضافت: " كان بيجي مسطول على وش الفجر والفلوس اللي كانت معاه خلصت على المخدرات، وفي مرة جه وهو مسطول من كثرة الشرب؛ وقام بالتعدى على بالضرب وعلى ابنتي.

وأكملت شيرين: " ودا غير إنه بيمارس الجنس مع النساء والتصرفات غير الأخلاقية وإعلانه ذلك عبر صفحاته على السوشيال ميديا ونفور كل أصدقائي وأقاربي منى خوفا من تأثير زوجى على أولادهم.

اقرا أيضا: سمر تطلب الخلع: ”جوزي حلق شعري”

واختتم الزوجة:" خلاص أنا مش قادرة أعيش مع واحد ملحد؛ ده غير إنه مش بيصرف على أولاده، فقررت اروح  للمحكمة  عشان تجبلى حقى وحق عيالى منه، وارتاح من عنفه وقرفه، وأدركت أنه يجب الطلاق منه قبل أن تضيع بنتى بسببه إدمانه و جنونه.

أهم أخبار متابعات

Comments

عاجل