المحتوى الرئيسى

نهال عنبر: يجب السؤال جيدًا عن أخلاق وطباع الشخص قبل الارتباط به - اليوم السابع

08/13 18:55

قالت الفنانة نهال عنبر، إنه يجب السؤال جيدًا عن أخلاق وطباع الشخص قبل الارتباط به، مضيفة أن الرجل والسيدة قبل الجواز لابد من عام تعارف على الأقل بينهما، حتى يتم الشخص دراسة كل منهما الأخير، مضيفة أن زمان كان الشخص كان بيروح يسأل عن اللى هيتجوزها وكذلك أهل العروسة يسأل أهل المنطقة عن الرجل، وحاليًا الراجل عنده شقة وشغل عنده فلورز.

وأضافت خلال لقائها ببرنامج راجى و2 ستات المذاع على قناة on تقديم الإعلامية شريهان أبو الحسن والفنانة نهال عنبر، أن الرجل والسيدة قبل الجواز لابد من عام تعارف على الأقل بينهما، حتى يتم الشخص دراسة كل منهما الأخير، مضيفة أن زمان كان الشخص كان بيروح يسأل عن اللى هيتجوزها وكذلك أهل العروسة يسأل أهل المنطقة عن الرجل، وحاليًا الراجل عنده شقة وشغل عنده فلورز.

وكانت تساءلت الإعلامية شريهان أبو الحسن: "هل المجاملات بين الزوجين تعتبر كذب؟"، موضحة: "لو واحدة سألت جوزها أنا تخنت؟ وقالها لا خالص انتى عسل، هل ده يبقى نفاق".

من جانبها قالت الفنانة هيدى كرم: "لو واحدة زادت 8 كيلو وجوزها يقولها انتى زي القمر، ده نفاق لأنها مش بيجاملها دا بينافقها".

وفى نفس السياق قالت الفنانة نهال عنبر: "لو سألها هل انتى سعيدة معايا؟: ساعة السؤال ميجرحش يقولها أنا سعيد معاكى بعد شوية في نفس اليوم يقولها انتى سألتينى سؤال، أنا سعيد معاكى بس فيه حاجات مزعلانى وحاسس إنى ممكن تبعدنى عنك، الكلام الحلو يجيب حاجات حلوة، والعكس".

أهم أخبار فن وثقافة

Comments

عاجل