المحتوى الرئيسى
أخبار كورونا

أيمن بهجت قمر يهاجم إيناس عز الدين

03/31 17:18

تعرضت المطربة الشابة إيناس عز الدين لحملة انتقادات عنيفة، بعد أن أعلنت إصابتها بفيروس كورونا المستجد، ولكن تحليل الـpcr الخاص بها أثبت سلبية إصابتها بالفيروس الذي يجتاح العالم حاليًا.

وكتب الشاعر أيمن بهجت قمر عبر صفحته بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك": "أنا ماليش علاقة أن المطربة الجديدة إيناس صورت برص في المستشفى هي حرة وده طبعا شئ محدش يقبله.

أنا ماليش علاقة بأراءها السياسية أو اللي بتكتبه على صفحتها.. لكن أنا اللي اذاني نفسيا انها عيشتني في خوف على أسرتي وحالة رعب لأنها عندي على الصفحة هنا وكم البوستات والفيديوهات الكتير اللي أقرت فيهم باصابتها بالمرض وكم الدعاء ليها من الناس الطيبين وكلمات المواساة وهي ما أنكرتش ده وماقالتش أنه اشتباه".

وأضافت: "ولما المواقع كتبت أول فنانة تصاب بالكورونا مانفتش وأنا عيشت بجد ليلة صعبة لاني حسيت أن المرض ابتدى يدخل دايرة المحيطين بيا.. تاني يوم الصبح ابتدى صحابها يكتبوا أن التحاليل أثبتت إنها مريضة بالكورونا وشفتوا إزاي ظلمتوها وهي برضه ما أنكرتش وقتها أن التحاليل لسه ما طلعتش ! واهي طلعت النهارده سلبية!".

وتابع أيمن بهجت قمر: "لازم وقفه مع ـي حد بيلعب بـعصابنا والله ـعلم هي عملت كده ليه لو هتقوللي عندها أعراض انا خدت نظرة سريعة على بعض فيديوهاتها ولقيتها ممكن تكون مزكمة عندها كحة لكن كم الفيديوهات اللي عملتها والبوستات الطويلة مش بتاعة حد عنده ضيق تنفس وصداع حاد لدرجة شكوكه في الكورونا.. كان ممكن تطلع تقول أنا شاكة ابعتولي حد .. ننتقد أن الرقم مثلا ما بيردش .. أما عن تسييس الأمر فبجملت !".

ووجه الشاعر الكبير رسالة للمطربة الشابة قائلا: "انا بحملك كل الأذى النفسي اللي سببتيهولنا والتوتر اللي عيشتينا فيه ولازم وقفه مع أي حد يطلع يستغل الظروف والتعب النفسي اللي أحنا فيه ده

وبأمانة اللي انتي عملتيه لا بينجح ولا بيشهر.. دي تصرفات بتاخد وقتها وبتتنسي كان أبرك تعمليها أغنية انا عندي كورونا كانت هتبقى أشرف وهتفيدك اكتر.. إخس بجد".

وكانت إيناس عز الدين، أعلنت إصابتها بفيروس كورونا من خلال فيديو لايف عبر صفحتها بـ"فيسبوك"، وتم نقلها بواسطة الإسعاف لمستشفى حميات إمبابة فجر أمس وتم حجزها وتم سحب عينة منها، وأحدثت جدلا واسعا عبر وسائل الإعلام والسوشيال ميديا خلال الساعات الماضية، إلا أن التحاليل أثبتت سلبية إصابتها بكورونا.

وتواصل وزارة الصحة والسكان المصرية رفع استعداداتها بجميع منافذ البلاد (الجوية، البرية، البحرية)، ومتابعة الموقف أولاً بأول بشأن فيروس "كورونا المستجد"، واتخاذ كافة الإجراءات الوقائية اللازمة ضد أي فيروسات أو أمراض معدية، كما تم تخصيص الخط الساخن "105"، و"15335" لتلقي استفسارات المواطنين بشأن فيروس كورونا المستجد والأمراض المعدية.

أهم أخبار فن وثقافة

Comments

عاجل