المحتوى الرئيسى

شذى لمنتقدي إيهاب توفيق: تكفلوا بمصاريفه!

01/27 18:56

تعرض المغني إيهاب توفيق لموجة انتقادات شديدة بعد إحيائه لأول حفلاته الغنائية بعد أيام من وفاة والده، لذلك خرجت المطربة شذى للدفاع عنه.

كتبت شذى عبر حسابها بموقع Facebook: "اللي بيهاجموا ايهاب توفيق انوا نزل اشتغل خير !!!

هتصرفوا انتوا عليه ؟؟ اولا والد ايهاب هو اللي اتوفى مش قاريبكوا اساسا و المصيبه مصيبه ايهاب لوحده و وجع ايهاب لوحده و بعدين اللي عايز ينتقدوا يروح الاول يتكفل بكل مصاريفه و اساسا الرسول عليه افضل الصلاه والسلام قال بعد ٣ ايام مفروض مفيش عزاء أصلا للمره المليون كفايه تدخلات في حياه البني آدمين لمجرد انهم مشاهير و يا ريت الشغل يلهي و ينسي محدش في العالم بقدر ينسى أمه أو أبوه و ايهاب بقا بذات كان بار بوالديه و تحت رجليهم"

وتابعت: "اهو ده اللي أخدناه من ورا ٢٥ زفت يناير طلعت أقذر ما فينا و خلت كل واحد يصدر احكام و كل واحد قاعد مدفي في بيته عامل فيها بطل كفايه بقا بكبورتات تطفح الواحد متلصمً و بيحاول يتأقلم مع واقع مختارهوش و انحدار في الذوق و نسبه كبيره بقت معتقداتها و أخلاقها و قناعتها و ثقافتها اساسا 0 مِن الأخر كده # دعوا الخلق للخالق".

وأحيا إيهاب توفيق حفلا غنائيا الجمعة في Cairo Jazz Club، وقدم مجموعة من أشهر أغانية التي تفاعل معها الحضور.

كان والد إيهاب توفيق قد رحل عن عالمنا صباح يوم الخميس 9 يناير، بعد اندلاع حريق في منزله بمدينة نصر، إثر اشتعال ‏مدفأة ‏كهربائية، مما تسبب في اختناقه‎.‎

نصيحة يوسف فوزي لحمدي الميرغني

في عيد ميلادها... رسالة حمدي الميرغني لشقيقة زوجته

أهم أخبار فن وثقافة

Comments

عاجل