المحتوى الرئيسى
تريندات

بهاء الدين محمد يتعاون مع إليسا بأغنية "تخض" ويهاجم أصالة لهذا السبب

07/17 16:36

أعلن الشاعر المصري بهاء الدين محمد أنه سيتعاون مع الفنانة اللبنانية إليسا قريبا من خلال ألبومها الغنائي الجديد.

وكشف بهاء الدين محمد عبر حسابه على Facebook أنه سيتعاون مع إليسا في الألبوم الجديد من أغنية من كلماته، وصفها بأنها "تخض".

وكتب: "إن شاء الله من الأغاني الجاية في الطريق أغنية للفنانة (ملكة الإحساس) حبيبتي إليسا، وفكرتها مهمة وجريئة جدا (وتخض) وحتغير حاجات كتير ..... إستنوها .. وماباقولش كده بسهولة على أي فكرة طبعا.. لحن العبقري مدين.. ومعلش بلاش إسمها دلوقت للحفاظ على الفكرة".

ومن ناحية أخرى، هاجم الشاعر بهاء الدين محمد الفنانة السورية أصالة عبر حسابه على Facebook أيضا، وذلك لتسببها في حذف إحدى الأغاني من على صفحتها قدمتها من كلماته والتي تحمل اسم "اتهمتك".

وكتب: "ملحوظة هامة : المرادى صفحة أصالة اللي قفلت صوتها وده قمة قلة الوعي والإحترام والطمع !!! دي أغاني بيكسبوا منها بقالهم سنين طويلة عايزين إيه تاني ؟!!!.. بالرغم إنهم لا يملكوا حقوق كتير زي الفيسبوك مثلا ولا اليوتيوب لأن ماكانش وقتها الحقوق دى موجودة، ولكن مطربة بتمنع صوتها إنه يوصل للناس .. وبأمانة شرف لناس كتير إنى باشير أعمالي معاهم هنا ليكم ".

وبعدها نشر منشور آخر قال فيه:

"أصالة بتقفل صوتها وبتعمل بلوك لأغنية بصوتها وبتعمل بلوك لفيديو على صفحة مين ؟! هو ده الفن ؟ هل محمد عبد الوهاب ولا بليغ حمدي أوغيرهم من المحترمين لما كانوا حتى بيغنوا أغنية من ألحانهم كان ممكن يمنعهم حد ؟!!! ..وأغرب حاجه باشوفها إن في بعض الأوقات المطرب أو المطربه بيقفل صوته بنفسه وعجبي !!!".

وتابع: "معلش كنت باحاول ولن تتخيلوا كنت باعمل مجهود قد إيه علشان أنزلكم أعمالي وكم المعاناة اللي باعيشها ورا كل أغنية باشيرهالكم، رغم أن الموضوع مفيش منه أى عائد مادي نهائي ، كل الموضوع عائد أدبي وفني وكان نفسي أكمل وأعرفكم على أعمالي ولكن بعض الأشخاص والشركات بتمنع حتى الفن، ولكن أشكر كل الناس اللي طلعت محترمة بجد وكانت بتسهل وتساعد إن أعمالي تبقى على صفحتي لأن ناس كتير مايعرفوش غير جزء بسيط من أعمالي وكنت أتمنى أكمل ولكن النفوس والفلوس وحشه وأعتذرلكم عن عدم الإستمرار وخلينا في الجديد وإن شاءالله خير".

أهم أخبار فن وثقافة

Comments

عاجل